måndag, oktober 15, 2007

Kattityd

Katta och jag körde utgång i lördags som planerat. Började på Vanilla för att vara snäll mot Behrang, men det var första och sista gången jag går dit. Vi beställde in två shots för 70 kr, lämnade fram en 500 och fick 30 kr tillbaka. Både jag och Katta tittade förvånat på bartendern och sa att det saknas 400. Han protesterar och säger att vi lämnat fram en 100, jag och Katta lackar. Killen tar fram kassalådan " titta vi har inte ens några 500 i kassan" nej, självklart inte eftersom du har den i fickan. Vi går upp till Mille och förklarar läget och frågar om det finns kameror i baren, icke. (Alla bra klubbar bör ha kameror i barerna) Mille ser ledsen ut och erbjuder oss sprit för de pengarna som saknades varpå jag och katta nöjer oss med en flaska vitt som vi snabbt sveper. Jag menar 400 kr är ju inte mycket pengar, det är bara en principsak. Ska därför ringa ägaren nu i veckan och få denna bartender sparkad. Nämner inga namn här, men ni som går dit lär märka vem som saknas. Efter att vi sagt hejdå till Behrang, Mille, Fiffi och fågelvakten tog vi en taxi till Cafét. Träffade Ghauri redan i entrén och han sken som en sol. Var mycket folk, men så var det ju också en lördag. Efter en drink drog vi till dj'båset där Tozer spelade. In och upp för våran del. Stod på upphöjningen fram till stängning och vevade på som bara den. Det roligaste var att det var så mycket utbytesstudenter och turister som trodde att vi var inhyrda dansare och fotade för fullt. Haha, vill inte veta hur många fula bilder folk har på oss. Jakob lyckades ju iallafall få med oss på två, fy fan. Roligaste var ändå när jag hade hoppat ner för att hämta dryck och Katta står själv och helt plötsligt tar av sig sina smycket och slänger ut dom till nån random tjej på dansgolvet. All in, Ghauri var nöjd. Riktigt fulla och skitglada avslutade vi med barfota tango innan vi lämnade båset och drog oss ut från Cafét. Direkt till Hell's där de tydligen stängt insläppet, wtf? Keda kom snabbt och hälsade och förklarade att han inget kunde göra. Supergullig som vanligt. Straxt därpå fick vi iallafall gå in och bakom dörren möts vi av Martin Dahlin och Kristoffer. Hade jättetrevligt på Hell's och vi tog det rätt lugnt. Tog sen en taxi hem och deckade runt 6 tiden. Hela igår var ett enda stort bakslag. Gick och åt lunch med Katta för att sen kolla på film. Mötte sedan upp Rebecca vid 7 tiden på De ja vu för en fika så kom även Oskar och Anna dit sen, mys.
Idag är det skitdåligt väder. Jag är i stort sett ledig och ska därför spendera dagen på gymmet är det tänkt. Efter att ha släppt Londonplanerna för Katta blev vi båda supertaggade, så nu jävlar. Mer idag ska jag åka ut till Väsby och lägga blommor samt tända ljus för Jocke. Det märks att ingen har hunnit smälta det ännu.

Övrig update: 4 spelplan.
Bjuder på två gräsliga bilder från helgen.


Bild ett: fylla.
Bild två: Katta spårar.

Inga kommentarer: