torsdag, juli 03, 2008

Fuck face

Allting är nog inte riktigt som det ska just nu. Har de mest märkliga drömmarna och sover inte bra alls. Hittar mig själv skrivandes långa brev till advokater och privatpersoner som agerar likt småbarn och som verkligen inte förstår hur man bör bete sig mot varandra. Att jag allt för ofta blir indragen i sånt jag egentligen inte vill ha något att göra med känns inte så bra. Ett samtal här om dagen väckte gamla minnen om folk man umgåtts med som man sedan växt ifrån eller helt enkelt valt att släppa ur sitt liv då det inte visat sig vara som det skulle. Minnen om permissioner och hemlighetsmakerier och dagar utan sömn men extrema konsekvenser. Undrar fortfarande hur det blir om åtta år när dörren till Schweiz öppnats and the secret's out of the bag. Ibland tror jag att jag litar på folk aningen för mkt när jag ju faktiskt vet vilka få som står mig närmast och vilka jag kan räkna med till hundra procent. Det är en ideligen procedur att införskaffa detta sunda förnuft då jag allt för ofta väljer något sneda banor. Nog har jag växt upp något fruktansvärt fort på somliga plan men när erfarenheten i sig är större än vettet blir det ju jävligt mycket svårare att ta in. Jag känner mig nog lite lost just nu. Whatever. Nu ska det festat på Solidaritet. Be there or be square.

Inga kommentarer: