torsdag, januari 08, 2009

Onsdag out

Mötte upp Anna och Martina vid Mariatorget igår så åkte vi först till Soap där vi träffade Jens, Micke, Pontus och Calle. Mest glad var jag nog dock över att träffa Drutten (förklaring kommer). Efter ett tag gick vi gemensamt över till Berns. Mycket folk, men sen är det ju i princip omöjligt att fylla Berns på alla våningar. Träffade sjukt mycket otippade vänner och bekanta som jag inte sett på länge, bland annat Fredrik Syberg, helt sjukt. Överlag var vistelsen på Berns lyckad trots snedsteg av somliga, inte av mig. No name spoken. Hur som helst så drog vi en snabbrunda till Village efteråt och hälsade på lite folk innan vi sen drog hem. It was all good.
Ikväll är det dock Solli som gäller. Jag envisas ju alltid med att gå ut i korta kjolar utan nånting på benen och endast olja i mängder, i love it. Men idag kommer jag gå emot mig själv och kila ut på Stureplan i jeans. Det är nämligen inte så fräsigt när brunbrända ben goes pink av köld. Är det 9 minusgrader så är det.. Jag hatar nämligen att gå ut i strumpbyxor, ett undantag: stay-ups. Punkt.
Snart ska jag iväg till Hornstull, ska träffa en bekant som ville bjuda på en drink. Kommer bli ett intressant möte. Har egentligen bara ett mål i sikte, talk about what i came for and then be gone. Vi får se hur allting blir. Keep your fingers crossed.

Inga kommentarer: