måndag, juni 22, 2009

Straight up honest



Jag är inte glad när jag skriver detta inlägg. Denna helgen blev inte som planerat. Hade som sagt tänkt åka till Göteborg eller Halmstad alternativt Sandhamn. Dock på grund av omtanke för somliga valde jag att planera om vilket visade sig vara totalt i onödan då personen i fråga ändå försvann ifrån Sthlm med nyfunnen älskare. Midsommarafton spenderades alltså med familj och släktingar. Då kvällens umgänge var en speciell skara människor och då jag alltid haft en del problem med dessa personer fick det svepas både det ena och det andra och visst blev det då trevligt. Tillslut åkte jag dock iväg till Navid och firade med bland annat honom, Andreas, Viktor, Daniel, Roy, Jackie, Asia, Cherin och några till. Kransen satt på plats och jag kom hem hyfsat tidigt trots allt. Lördagen var som den var, började bra och gick utför. Att mitt privatliv alltid ska ligga som främste samtalsämne är något jag börjat vänja mig vid. Hot och argument om vart annat och höjda röster vs desperation. Jag bröt och jag var ej förvånad. Dålig stämning resten av dagen och jag har nog ingenting mer att tillägga där. Somliga dagar handlar om överlevnad. Igår och idag har varit kaos. De sista åkte imorse efter ännu ett gräl. Nu ser framtiden oviss ut. Antingen flyttar jag och Maria omgående eller så får dom flytta ut. Då det är omöjligt att övertyga vissa personer vad som är bäst för dom och då det nästan framstår som om hjärntvätt förekommit krävs nog vissa medel för att visa allvaret i situationen. Ni är få som vet vad jag pratar om och ingen vet allt förutom de som ingår i min så kallade "familj". Att viktiga och starka band håller på att brytas är uppenbart, somliga relationer går kanske inte att rädda. Jag känner mig allmänt pissed off. Ett illamående ligger stadigt över denna måndag och jag vill fan slå ner någon just nu men jag kommer inte prata om det. Släpper ut håret, lägger på nytt gloss, på med glajjer och sen ut. Maria och jag ska sola och sen laga oss en grym middag a la systrarna Martin style. Senare ikväll blir det nog Soap för min del, jag behöver alkohol. Ibland är inte livet speciellt glamoröst.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kan du aldrig sluta puta med läppar. Dt e så irriterande