onsdag, september 02, 2009

2 september

Känns galet att vi redan är inne på månad nio. Sommaren gick allt för fort, jag hann inte ens åka utomlands. Jag tänker dock ta mig tid till att göra det nån vecka under hösten, inga konstigheter. Nu ska jag iallafall ladda upp med mängder av olika koftor. Grovstickat, höga kragar, långa eller korta, oversize, everything - you name it. Till det en mängd olika tjocka strumpbyxor och två par UGG's i olika färger. Säga vad man vill om dom men skönare, varmare och mysigare skor får man leta efter. Tänk de morgnarna man stiger upp sådär äckligt tidigt och allra helst vill skjuta skallen av sig av ren trötthet, gosa ner sig i tjockkoftan, och ett par UGG's, hänga Gucci'n, Moschinon eller whatever på armen och sen kila bort till plugget med en takeaway kaffe. Min höst är räddad. Sen tänker jag i och för sig även införskaffa mängder av stövletter och stövlar osv, men det får vara för övriga dagar då sömntimmarna insamlats och höstsol lurar. So that's that. Idag är jag faktiskt ledig, eller ah, jag har egna studier som det kallas = öva. Det tänker jag dock göra hemma idag. Imorgon ska jag träffa Anders för första gången, hoppas på ett stabilt samarbete detta år och nu allra först ska jag låta honom hjälpa mig med repertoar. Orkestersökningarn är i februari och jag måste välja verk, jag ska ta mig tusen knycka en av konsertplatserna, en utav fyra. Ni andra - bring it. Så vad mer kan jag skriva om? Ska möte upp Anna snabbt idag så hon kan få låna tiaran och linnet hon ska ha på sig ikväll då hon ska vara utklädd till homecoming queen på sin Universitets middag. Nästa tema: Superhjältar och jag måste ge credd till mig själv som föreslog idén att hon ska vara utklädd till Sailor Moon. Ofta att någon annan tänker på det! Goodie goodie. Nej vet ni vad, nu ska jag gå en powerwalk med hunden och sen äta lunch. Toodles'

Inga kommentarer: