måndag, juli 05, 2010

Weekend pleasure

I fredags spelade som sagt Lewi och James på Solidaritet. Det var en riktigt rolig kväll som slutade sent. Vaknade i lördags och kände av fredagens bravader så låg och degade uppe vid stugan med Maria halva dagen. På g hemåt ringde Jonas och droppade att allt var löst om vi ville till Västerås. Bestämde oss på en kvart att vi självklart skulle dit. Så jag och Maria packade varsin väska, gick till skrapan, slängde i oss varsin kebab och plockades upp av Robban. Körde till V-ås, hem till Valerie och Astrit där vi värmde innan vi drog ner till en krog vid kajen. Vilka stod som vakter vid hamnrestaurangen? Jo, två av mina favoritvakter från Stures. It's a small world. Hade inte sett dom på hundra år och det fattade inte vad jag gjorde där heller för den delen men glada miner blev det. Efter det blev det båten bort till Elba och For the love of house. Trots lite mindre folk än väntat och den oerhörda mängden myggor så var det riktigt kul. Har upptäckt nu i efterhand att jag är totalt uppäten från topp till tå, inga nådiga bett heller utan riktiga bulor. Så blev båten tillbaka till stan efter det, så drog vi alla till Tip Top tror jag det hette och åt kebab (igen) för att sen dra till Elite. Bra hotell men Jag, Maria och Jonas delade rum och dubbelsäng för den delen och det blev seriöst 40 grader där inne så jag fick ingen sömn. Kändes som två mänskliga element på vardera sida om mig, katastrof.
I morse vaknade vi vid tolvtiden. Drog i oss kaffe vid receptionen innan utcheck och promenad bort till Gränden för frukost. Sen blev det att säga hejdå till alla killarna från England samt Peter innan Maria, jag och Jonas hoppade på ett tåg tillbaks till Sthlm. Tågresan var det värsta på länge, 150 grader kändes det som och signalfel och de ena och de andra.. Men hem kom vi och ner till Liljeholmskajen drog vi direkt vid hemkomst.
Sen dess har jag bara tagit det lugnt, käkat middag och kollat film. Är svintrött så ska äntligen få sova nu, själv för den delen också. Godnatt.

Lewi: Maria & Jon:Jon, Peter, James, Lewi & Jonas på Gränden:
Jag & Steve:
Riktigt grymma killar allihopa, planerar att åka till London i höst och hälsa på dom. Det är ju så charmigt med dialekter också. Åh!
Juste, Båstad är på kartan igen, hoppas att det verkligen blir av att vi åker ner i år. Återkommer.

Inga kommentarer: