söndag, november 21, 2010

Destro

Isolering. Jag har bäddat ner mig med kaffe, varm choklad, film och Veritas in bed. Filmerna har rullat sen jag vaknat, genre: thriller, action & crime. Har haft mobilen på ljudlös i två dagar nu, orkar inte. Tror jag behöver lite tid med mig själv. Det har varit så mycket nu för alla på relationsfronten och det påverkar ju nästan alltid allting annat som också har betydelse. Jag måste komma på rätt köl. Måndag imorgon. Möten, samtal, mail etc. måste styra upp detta nu. Känner mig superförvirrad och tom. Team destro has spoken.
Rullade in vid tio imorse, det blev hårt igår. Lustigt vad alkohol och uteliv kan göra mot en. Skulle ha mött upp Johan igår som var på strippklubb men drog på en efterfest istället. Orkar inte reflektera över dessa två dagar. Kommer hålla mig inlåst till imorgon, då är jag mottaglig och nåbar igen. Som åskådare har jag upplevt flaskan vid bakslag, but hey.. things change.

Han kanske hade lite rätt ändå, varför vågar jag nu erkänna det? Antar att det handlar om prioriteringar och att när grunden fallerar får man plötsligt det större perspektivet. Ingenting är avslutat, ingenting.

Sitter skräddare, Veritas har rullat ihop sig till en bulle och ligger inslingrad om sig själv mellan mina ben. Tassarna över ögonen och nosen nerborrad. Så mycket kärlek. Måste vara underbart att inte ha några bekymmer. Maten serverad, sova, busa med leksaker mm, and that's it. Jag är nog lite grön idag. Dags att sluta svamla nu.

Inga kommentarer: