tisdag, december 12, 2006

GO HARD OR GO HOME

Idag har det varit måndag. Stressade iväg runt ett för att möta Rebecca för en lång shoppingrunda. Alltid lika kul, men blir tröttsamt när man inte hittar det man riktigt söker efter. I behov av en ny klänning till Djäknefesten åkte vi direkt till Biblioteksgatan och Urban Outfitters som blivit en riktig favoritbutik. Dom har hur mycket fina kläder som helst och jag föll pladask för en grovstickad kofta med lite speciell modell, hur snygg som helst! Hittade även en underbar tunika som jag ska önska mig i julklapp. Så denna butik kan jag verkligen rekommendera. Dom har även massa saker som kan bli superbra presenter. Köpte ett jättegulligt ögonskydd (sånt som man har när man sover) med broderat V.I.P. på framsidan till mor min, så fanns det även ett med Fuck Off på.
Efter det blev det NK, Gallerian, mm. Utan att hitta någon bra klänning gick vi och satte oss på Depå i Birgerjarlspassagen för en Ceasarssallad och Cola light. Välbehövt! Sen fortsatte rundan och även imorn ska jag på stan en snabbis.

För övrigt är den här veckan helt sjuk. Imorn ska jag som sagt shoppa en sväng, hinna sola, ha två lektioner, gå på en konsert, träffa några kompisar från skåne som är här över dagen och sen träffa upp tjejerna för en utgång. Luciavaka - here we come. Sen på onsdag är det luciatåg klockan sju på morgonen men det tänker jag absolut inte gå på. Under dagen blir det fix för att sedan gå på Djäknespel, middag med kommitten, Djäknefest och vidare till Laroy och Solidaritet med uppmötta vänner och bekanta. Torsdag: skola som vanligt, möte med Johan Wallin (Event XL) och CO för att sedan gå på Sturemiddagen. Fredag och Lördag blir det utgång också. Här kör vi på.
Som sagt "GO HARD OR GO HOME"
Hur ska man orka. Och jag som egentligen inte får dricka nu på en vecka. Emmas överaskningen var nämligen en piercing. Jag som länge funderar på att ta den, men inte vågat. Nu är den gjord! Är supernöjd! Och var den sitter tänker jag inte tala om ;) 10 dagar utan alkohol säger dom. Har redan brutit mot det och ett Luciafirande utan drinkar går jag inte med på!

Så ser de kommande dagarna ut iallafall.
Kommer bli kalas! Och jag, Lina och Martina ska allt få det vi väntar på, oh yes!
Vi ses ute.

- over and out-

Inga kommentarer: