måndag, januari 08, 2007

Be my doctor

Var några dagar sen jag skrev sist.
Förra veckan på onsdagen vart det utgång med tjejerna. Vi hade bokat bord på Cafét och såg fram emot en trevlig kväll, men pga intriger och missförstånd gick största delen av kvällen åt att bråka. Blev trots allt en sväng till Solidaritet sen men inte ens det räddade kvällen.

Torsdagen fortsatte med bråk. Men tillslut ordnade sig alltihop och desutom så hade äntligen Debbie kommit hem från San Fran och hade mycket roliga saker att berätta!

I fredags tog jag det lugnt. Solade, var med min syster och kollade film i mängder.
Men på lördag blev det utgång igen. Började kvällen på Scandic Ariadne där EventXL hade sin premiärfest, det var även premiär för Credd's nya V2. Camilla, Katta, Martina, Emma och Sofie gick runt i underkläder vilket givetvis höjde stämningen. Dock var jag lite besviken på att det inte var så mycket drag som jag hade hoppats på. Vi drog oss mot CR runt 12 och väl där var det jättelite folk så vi drog oss snabbt till Solidaritet där betydligt mycket mer folk samlat sig. Vi mötte upp Stefan Engblom och hans kompisar där och kvällen blev faktist lyckad tack vare Deak och riktigt bra musik!

Efter sol drog sig Lina, Katta och Stefan mot Odenplan medans jag och Martina gick till Norrmalmstorg, åt och tog en taxi hem.

Igår var det lugnt fram till kvällen då jag träffade Rebecca en sväng.
När jag väl pratat med henne ett tag insåg jag vad som hänt. Nånting jag inte kan skriva här men nånting som gav mig en tankeställare och ett illamående som håller i sig än idag.

Tillit. Vad betyder det egentligen?
Så många gånger har man limmat ihop trasiga bitar av vårt inre på grund av människor som så lätt kan trampa på vad som helst och vem som helst, utan att ens vända sig om.
Att minnas ett uttryck. Jag minns speciellt ett. Jag kan inte få nog av den känslan jag kände att den gav mig. Tyvärr har allting två sidor. Hur möter man ett sådant dilemma.

Jag tänker på det som hänt och förstår inte. Borde inte erfarenheten räcka för att förstå?
Ödet darling. Jag säger det igen. Somliga flyr trots allt verkligheten.

Idag har jag ont i halsen. Känner mig allmänt sjuk. Upptäckte även en annan sak som måste tas hand om. Tar det aldrig slut? Ett evigt trassel. Lekar, problem och okända ingredienser. Take of the top!

Lämnar detta nu iallafall.
Känner ett starkt behov av en semester, trots att jag precis haft lov (?!?!).
Mr Sexy har åkt till Thailand på semester.

Desutom kan jag uppdatera att Mr Läder är ett Asshole! Så nog om det.

Har fortfarande mitt nya uppdrag att genomföra men det får komma när allt detta nya lagt sig lite mer. Det blir förövrigt ingen utgång för mig nu på onsdag. Jag känner bara för att inkassera.


Stay fresch
Cafe del Mar.

Inga kommentarer: