tisdag, januari 02, 2007

Nyår

Så var det nya året igång.

Igår började med att jag vaknade sent. Försökte snabbt städa en aning innan jag skyndade iväg för att möta upp Emma och hämta min sprit. Väl hemma igen gjorde jag mig iordning för att sedan vara en stund med släkten innan jag skulle vidare. Efter mycket skålande tog jag snabbt en taxi till Lina där Familjen La Sture skulle äta middag. Efter mycket god mat och champagne samt drinkar åkte vi vidare till Stanny på Frejgatan för att träffa Widén mfl.
Det blev en kort visit och vi drog oss senare mot Ropsten där vår taxi väntade. Sedan bar det av till Lidingö och en fest som tydligen skulle vara jättebra, vilket den inte riktigt var. Precis innan tolvslaget skulle alla ut på terassen för att se fyrverkerier. På väg ner för trappan ramlar Katta och stukar foten rejält. Tolvslaget blev alltså ingen större hit. Därefter satt jag och försökte ringa taxi i tre timmar, Katta deckade på soffan av ren smärta och Martina och Lina försökte göra det bästa av situationen genom att supa och dansa så mycket som möjligt.
Nånting som höjde min kväll var dock att jag träffade en pudding. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad han heter och inte heller det minsta om vad vi pratade om. Typiskt mig, haha!

Vid halv fyra kom äntligen våran taxi. Katta och Martina stannade kvar på festen medan jag, Lina, Malin och en annan tjej åkte in till stan igen. Känslan av att komma därifrån var underbar och jag blev mer taggad än jag varit på hela kvällen.

Väl inne vid Stureplan är både jag och Lina så otroligt lyckliga. Vi tänkte dra vidare och festa men klockan var redan halv fem så det kändes lönlöst. Vi drog och åt istället och träffade Munken samt Viktor med den röda halsduken som förövrigt är 07's första heting. SÅ JÄKLA SNYGG!
Efter maten tog jag och Lina varsin taxi hem. Väl hemma upptäcker jag att min säng är upptagen och tvingas leta fram nycklar till kolonin. Vid halv åtta somnar jag..

Vaknade halv fem idag. Gick hem och åt innan jag sedan åkte in till stan för att träffa Fiffi, Mika och Basse. Vi gick sedan på bio och såg Happy Feat, som faktist var väldigt söt och underhållande. Nu är jag hemma med Fiffi. Snart kallar mer film samt min säng :)

Hörs imorn!
Puss puss

Inga kommentarer: