fredag, februari 09, 2007

Snö



Just nu är jag skitförbannad. Att dom gör det med flit, det vet jag redan. Jag kommer inte åt. En gång ja. Men jag nöjer mig inte med det. Jag är van att få som jag vill och det tänker jag få, även i denna fråga. How dare you? Motbevis får framskaffas. Jag är dock medveten om det lilla felet i den självklara bilden. Det värsta är att tiden går. Fuck you, jag ser hur du leker med snön.

Något som från början bara betydde en sak. Nu har den alla möjliga olika betydelser. Jag har tänkt mycket på detta sedan mitt samtal med Sebbe i måndags. Det känns så konstigt att ha honom tillbaka i mitt liv. Han har visserligen varit här hela tiden, men inte på samma sett. Pratade även med honom idag. Det var jag som ringde. Först kände jag inte ens igen hans röst. Ska det verkligen vara så? Även om man inte pratat på ett år borde man väl ändå känna igen den? Jag kanske hoppades för mycket. Jag vet inte ens hur det blir och var jag står i livet när han är klar. Detta får ligga i hans händer. Bara han inte faller tillbaka på snön.

Det är helg. Funderar på en utgång. Ska dock ha en Q time kväll med Debbie. Vi står på samma bricka känns det som. Det är otroligt skönt att ha henne. Vet inte vad jag skulle gjort annars. Hur som helst så ska jag nog kanske förbi Grabbarnas en sväng denna helg. Nu när förkylningen lättat en aning känns det roligare. Sen blir det in till Stureplan. Tänker dock inte planera mer än så. Familjen åker till Fjällen på söndag och då får jag en hel vecka ifred. Det kommer bli underbart. En tanke slog mig, men jag borde inte. Har ni någon aning?

Uppdaterar later.

Inga kommentarer: