onsdag, februari 07, 2007

Miss you

Vaknade sent idag pga min konstiga dygnsrytm. Den har varit fucked sen i fredags då jag blev väldigt sjuk. Känns dock som att övriga världen också är det så är väl bara att ta tillfället till akt och mysa ner sig hemma och hoppas på ljusare tider.

Slutet av förra veckan blev inte alls som tänkt. På onsdagen borde jag ha gått till Cafét men blev ändrade planer och hamnade på Radison SAS och SkyBar. Där satt Marika Dahlbäck & Co och hade riktigt trevligt och jag joinade glatt och njöt av att se Fredrik igen.Efter SkyBar skulle många hem men klockan var ju bara barnet så jag hoppade snabbt i en taxi och åkte till Sturecompagniet. Jag har på sistone fått en tendens att gå dit själv haha. Så snabbt in där för att höra på Jerry Ropero, som är guld, för att sedan snabbt ta mig ut för att dra vidare. Gick till Oxid där Samir Dj'ade och höll honom sällskap den lilla tiden det var kvar till stängning. Efter det gick vi och åt på Kungsgatan och sprang på Martin. Han såg allmänt förvirrad ut och jag kunde inte annat än småle. Efter maten drog vi oss hem till Samir för att kolla låtar osv till vidare vårplaner. Det var sjukt bra och allting kändes genast lättare.Mitt i allt låtfixande hörde Mr Gorgeous av sig. Bad timeing säger jag bara.

På torsdagen kände jag mig superkrasslig så tyvärr blev det ingen fest den kvällen.
Gick dock och spelade biljard med Daniela och Johan, hennes nuvarande dejt, en bartender.
Det var jättetrevligt, trots att jag förlorade gång på gång, men jag kunde iallafall snabbt konstatera att Johan var ett kap. Good job gumman.

I fredags var det dags för lite Q time för mig och Debbie. Vi tog en sväng till Fridhemsplan och Grabbarnas öppning. Det var kul att se hur Jonssons och Källströms lilla egna hade tagit form. En snabb utvärdering; väldigt blandat med folk, väldigt blandad musik och väldigt litet ställe. Dock ett väldigt bra ställe om du lite enkelt vill ta ett glas med en vän eller två. Träffade på Ruben och Erik där vilket var otippat. Efter Grabbarnas åkte vi vidare in till Stureplan. Jag tror jag smittade Debbie för hon åkte hem rätt fort. Jag åkte dock vidare till Södermalm och hem till Peter där även Natta, Basse och Sofie var. Efter ytterligare några glas vin och många matcher tvspel drog sig Sofie och jag hem till mig. Den natten kunde jag inte sova.

Lördag, en riktigt sjukdag. Träffade på Milos när jag skulle handla. Han hade årets blåtira från när vi hade varit ute helgen innan. Stackarn. Men det ger en viss badboy inverkan som jag dras till. På tal och det så är Mr Badboy i sthlm med sin flickvän/sambo. Träffade dom i måndags vilket var minst sagt konstigt. Får se hur stämningen mellan han och jag blir framöver. Hittade en gammal Moore i baksätet i hans bil när dom körde hem mig sen. Omslaget kläddes av min vän Linda Djurberg som jag inte träffat på länge. Saknar henne jättemycket. Gulligare & snyggare tjej får man leta efter.
I måndags var jag även hemma hos Viktor en stund. Alltid lika trevligt att vara där med Rebecca och mysa. Trots en del hemska nyheter som hon hade att förmedla så känns det som att vi hanterar dom bättre nu än för bara några veckor sen. Gumman, vi tar oss igenom det här.

Det största som hänt de senaste dagarna är iallafall att Sebbe ringde. Jag har inte hört hans röst sen mars förra året så reaktionen var solklart överväldigande. Den människan har jag saknat så sjukt mkt. Känns underbart att han avklarat sin tid där. Det är över nu trots att det återstår en längre tid framöver då han fortfarande inte kan träffa nära och kära utan måste sitta på behandling. Men han är iallafall i sthlm. Det känns underbart.

Tänk att så många kämpar för att nå dit. Detta eviga krigande efter vad? En bekräftelse? Eller ytterligare ett sätt att kliva på andra. Jag är likadan, jag vet det. Många gånger kommer jag på mig själv med att låta blicken falla dit. Men samtidigt tar jag aldrig snesteget. Och samtidigt är jag inte likadan. Den eviga baksidan.
Vet ni ens vad som händer i den framtida utvecklingen av det ni gör? Jag har sett det, jag vet.
Och tro mig, det är inte vad det verkar vara. Ett skal och något som endast håller en sekund jämfört med våran tid. Många säger att det går plus minus noll i den frågan men nej, det stämmer inte. Drömmarna tar oss till dessa platser. Vill vi påverka det? Många vet nog inte vad dom vill. Låt snön falla.





Inga kommentarer: