måndag, mars 26, 2007

Ass

Trött på ett osammanhängande sett. Helgen har varit psykiskt ansträngande.
Flashback. Fredagen blev verkligen inte som planerad. Fick årets chock när Sebbe loggade in på msn.
Bestämmdes fort att vi skulle ses, och jag som trodde att jag kanske skulle få turen att träffa honom inom de närmsta veckorna, blev paff men riktigt lycklig.

Han knackade på rutan som han alltid gör. Jag var ofixad så drog ner New York kepsen långt ner på huvudet. Öppnade. Precis som förr. Tryggheten sköljde över mig samtidigt som tidigare roller intogs. Men ändå, saker är inte som då. Nästan ett helt år har gått, mitt liv har gått i högvarv och det fanns så otroligt mycket att berätta om, medans Sebbe suttit inlåst med främmande människor och levt isolerad pga brott.
Kan inte säga mer än att jag verkligen behövde träffa honom. Saknaden - enorm. Han har dock gjort bra ifrån sig och har lediga tider på dagarna så försöker träffa honom igen så snart så möjligt. More to come.
Träffade Rebecca efter att jag lämnat av Sebbe vid Södra Station. Girltalk på högsta nivå och en mysig minipromenad. Drog mig sedan direkt till Debbie. Kvällen blev lugn och Adam Zeiloth tittade förbi medans jag pratade i telefon med Maximilian. Senare under natten kom även Weppe och hans vän Johan. Dom hade varit ute och festat så stämningen steg.
Vad som hände sen är till och med för mig lite oklart. Osämja och hårt mot hårt är mina sammanfattning.
Somnade 9, det var ljust ute.
Lördagen bestod av mysig lunch, förvirring över sommartid, gymmet, gulliga sms, familytime, sen back to Debbie. Hade nått kulmen av irritation när jag äntligen fick den enda lilla frågan besvarad vad gällde kvällen innan. Du kunde inte ha varit lite mer otydlig. Ännu ett bevis på det uppenbara, ass.

Resten av kvällen spenderades chillsoristic in bed. Snakes on a plane var kvällens film, och jag undrar om jag någonsin skrattat mer åt en så kallad thriller. Somnade gott.
Solen sken idag och det hade varit underbart att åka skidor, men change of plans. Istället drog jag och Debbie till gymmet efter en stor besvikelse, pizzabullar. Enligt mig smakar dom ingenting, eller jo, deg.
Orkar inte notera mina övriga söndagsaktiviteter mer än att jag äntligen fått rätsida på nr 2. Svårare än vad jag trodde. Men glasklart doable.
Förövrigt finns nuvarande irritation mot överförda uppgifter och snack. Sväljer glädjen och fokuserar.

Throw the dice.

Inga kommentarer: