söndag, maj 06, 2007

Ombytlig

Fram och tillbaka, time and time. Ett omöjligt beslut med förhastad slutsatsfara.
Vet inte riktigt vad jag tycker om situationen. Möjligheterna är många men tiden knapp. Jag vet inte ännu vad nästa steg blir men hoppas att det i slutändan ger den leverans jag hoppas på. Fokus.

Igår kväll var totalt upp och ner. Rätt personer vid fel tidpunkt och the same all around. Ett samtal ledde till fler och nu är det intrasslat med en busnivå på maxvarv. Vad hoppas jag få ut av det? Vi får väl se. Men ångrar mig aldrig, det är lönlöst och ansträngande. Jag har nu mvg i relationskunskap. Stjärna.

En rad av ren oskyldighet som genast satte fart likt ringarna på vattenytan. Känner mig nöjd men förvirrad. Vid det här laget är insatserna skyhöga och det kan stå mig dyrt att göra felsteg. Det får inte bli en repris på missen för någon månad sedan. Det kommer inte hända. Aldrig.

Du är så jävla pinsamm. Som om det inte syns vad som pågår. Att se dig spela tuff och världsvan är bland det roligaste jag sett. Allt du skapar runt omkring dig kommer ju rasera lika fort, så fort vinden tar sig. Varför inte bara vara dig själv? Varför är du så rädd att folk ska se dig som du är. Nobody.


Och till sisst. Orka blåsa upp det till en maxattack. Jag vet att alla finner det otroligt intressant, men kom igen? Som om det någonsin kommer spela någon roll. Den dagen moral och omsorg invaderar kvarteren kommer allting gå i konkurs iallafall. Vi väljer alla själva att gå med i leken. Vi dras ju till den. Faran.

Inga kommentarer: