lördag, december 23, 2006

06'

Idag är det lördag. Imorn är det julafton. Snart är det nyår.
Har funderat på året som gått och allt som hänt osv. Det är verkligen mycket. Att man kan förändras så mycket som person över ett år bara, det är lite läskigt.

Men man bär med sig allt och det som gått mindre bra har ändå gett en skinn på näsan och en hel del livserfarenhet.

Har inte uppdaterat här på en vecka. Var ute fre & lör förra helgen och i onsdags nu i veckan.
Utöver det har det varit julhandel, terminsavslut, och förkylningar. Blir tokig över att jag aldrig tillfrisknar. Kan inte träna ordentligt annars. Förövrigt saknar jag Sebbe jättemycket. Skrev ett långt brev till honom som jag ska skicka iväg ikväll. Jag kan inte ens ringa och önska honom en god jul, det gör ont!

___________________________________________________________________

Att göra någon till mer än människa. En pedistal av attitydsproblem och falskhet.
Den sexuella tilldragningen är oerhörd, svåråtkomlig och bakom glas. Så många tomma ord och så mycket lögn. Att rädda situationen med lite medel och tillgångar från låsta dörrar. Tankebanan har raserat. Känslan av att stunden är livet, att det inte finns något mer än detta. Att det skulle vara vägen till framgång och lycka. Ni står i en återvändsgränd. Trots tydliga tecken, svaga rop och starka rykten står ni kvar. Ett evighetsmoment tills allting klarnar och den bitterljuva sanningen träder fram. Att vilja vara delaktig. Ruset kallar och att känna de bultande kropparna är så frestande. Men kan du spela dina kort rätt? Domen är hård. Jag vet. Vissa lär sig aldrig. Jag sitter med facit i hand. För trots att sanningen redan lagt sig så är leken
igång, även fast jag spelar med andra regler. Det kommer jag alltid göra.
Blickar kunde döda den kvällen. Och? Jag gick in.

___________________________________________________________________


Onsdag natt och hela torsdagen spenderade jag och Hannah på Brahegatan, hos Debbie.
Det var hur mysigt som helst. På torsdagmorgonen vaknade jag av att Magnus kommit dit. Superkul att träffa honom igen, var ett bra tag sen sist. Sen på torsdagkvällen sprang vi över till Buylando för att hyra Harry Potter, fjärde filmen. Jag hade faktist inte sett den :) Och vem står bakom kassan? Jo, Gustav Granath! Haha, något kul att träffa honom när man känner sig som mest sliten. Men den bjuder jag på. Sen drog vi över till Adam Zeiloth iallafall och kollade på filmen varav vi sen traskade hem till Debbie igen.
Igår träffade jag upp Lina, Katta och Martina på Candyroom där vi spenderade mesta delen av kvällen. Det var faktist bättre än väntat med tanke på att det var fredagen före jul. Så det blev många Rosa Pantrar (en riktig tjejdrink, som förövrigt är supergod och smakar glass) och mkt vin. Smack!
Senare under kvällen tappade jag bort resten av tjejerna och det slutade med att jag blev kvar på Candy långt efter stägningsdags. Sen skjutsade Hasan hem mig. Que?
På måndag, Juldagen, ska vi tillbaka till Candyroom och ha tjejbord :) Kommer blir grymt bra och det bästa är hur sjukt bra musiken kommer vara. För det första är Andreas Backwall där som vanligt och äger, men nu kommer även Stefan Engblom (Phatzoo) som gjort "Twisted Tweak" som är en av dom absolut bästa låtarna ever! Och det tänker vi fira!

Nåt annat som ska firas är att det är julafton imorn. Eller rättare sagt idag eftersom klockat gått över tolv. Det kommer bli en helmysig dag! Och hinner jag inte skriva imorn så vill jag iallafall önska er en riktigt GOD JUL :)

Nu ska jag ta en promenad med Maria.
Puss o Kram

Inga kommentarer: