tisdag, december 26, 2006

Twisted Tweak

Igår var det juldagen och den börjar med att Sofie Sunnerstam och min moster kommer förbi vid lunchtid. Sedan gick den ganska segt och jag och Sofie låg mest i min säng och kollade på film. Efter att dom gått börjar det dra ihop sig för utgång!
Desutom ringer Tony och säger att han vill komma förbi och lämna min julklapp.
Fine tänker jag och stressar runt hemma för att hitta vad jag ska ha på mig och samtidigt lyckas komma i tid till allt.
Efter mycket noja blir det en svart klänning, stövlar och en liten luvtröja. Bekvämt och casual, fast ändå dressy med mycket urrigning, grrr ;) haha.
Runt 23 tiden springer jag ut för att möta Tony och hans vän som sitter och väntar i bilen. En liten neongrön sportbil. En riktig tjejbil haha!
Efter presentöppning kör dom mig till Candy där allt går smidigt och jag snabbt kommer in på Candyroom före insläpp. Väl där möter jag Katta, Lina och Martina och kvällen sätter igång på riktigt. Vårt drinkbord blev superbra och alla blev vi regält packade. Musiken var riktigt bra och Andreas Backwall och Stefan Engblom var grymma. Och hur kul var det inte att träffa Stefan (Phatzoo) nudå? Jo, helt underbart! Så fick man höra twisted två gånger också och stämningen inne på CR var långt över förväntan!
Efter CR drog vi oss mot Solidaritet där vi snabbt kommer in. Kön till garderoben var helt fruktansvärd. En brottningsmatch som lämnat klösmärken. Hjälp?
Sedan bär det upp till Gran Daddy där vi alla släpper loss. Stog verkligen och dansade hela tiden bortsett från drinkinhandel. Fast den tappade jag och Lina ut haha.
Det var verkligen bra.
Sen sprang Lina iväg och jag, Katta och Martina träffade på Royal Ilja + vän och gick och åt vid Norrmalmstorg. Sen gick vi upp till Candy igen för att träffa Hasan och Chefen för att sedan bli hemskjutsade.


Idag har det varit lugnt. Vaknade sent vilket var underbart. En sväng till Skogskyrkogården var dagens utflykt. Nu sitter jag och velar om jag ska ut ikväll eller inte. Det kommer trots allt bli drag och tjejerna är taggade. Lina med sina nya skor och allt :)
Själv är jag fortfarande sliten sen igår. Med ett stort blåmärke på hakan och ett ännu större på knät känner jag mig lite off. Men vi får se. Jag är inte den som bangar på en lyckad kväll med vännerna.


Annars är allt som sist. Är fortfarande förvirrad över en viss man som gjorde mig helt ställd förra veckan. Det känns riktigt fel. Samtidigt var det som förväntat. Fast ändå, jag menar hur? Tar det vi inbillar oss över ibland? Jag känner ändå inte att falska förhoppningar passar in i denna bild. Snarare handlar det om mognad. Darling, jag ger dig några år. Men det känns som om historien upprepar sig. Motbevis tack.


Over and Out,
puss puss

Inga kommentarer: