fredag, december 29, 2006

Nasty or Nice

Torsdagen är över.
Var som sagt ute med Linnea och Nadia igår. Möttes upp på Tiki Room vid St: Eriksplan. Stället är verkligen minimalt och öde men drinkarna är helt underbara och det är lite Thailand över inredningen. Där satt vi en stund och njöt medans drinkarna flitigt inhandlades innan jag och Nadia snabbt tog en taxi vidare till Stureplan. Väl där visste vi inte riktigt vart vi ville gå någonstans. Såg förövrigt dött ut överallt. Ett snabbt mobilsamtal senare så hade jag iallafall lovat att titta förbi Candyroom en snabbis. Väl där inser vi hur patetiskt lite folk det är på plats. Andreas frånvaro är för uppenbar då alla sitter ner och ingen verkar veta vad det är som spelas. Efter några gratisdrinkar och cigg var det läge att gå. Höjdpunkten på CR igår kväll var att se Christian Borg springa runt helt dyngrak med uppknäppta byxor. Han hade tappat sina visakort och var allmänt förvirrad. Stackaren kom och sökte tröst samt cigg.

På väg därifrån märker jag hur fulla vi är båda två och jag försöker samtidigt hitta mina mobiler i min alldeles för enorma väska. Samtalen till Katta och Martina vart många men tillslut bestämmde jag och Nadia oss för att ta en taxi hem. Vid svampen träffade vi på Peder och Vladde samt Fredrik Thor. Fredrik hälsade lite snabbt innan han sedan försvann vidare. Däremot stog vi kvar och pratade en stund med P & V. Sedan åkte vi hem och sov hos Nadia.

Idag vaknade vi sent och jag stressade snabbt in till Östermalmstorg för att möta Hannah Lindeberg och Rebecca Freding för en shoppingrunda. På biblioteksgatan träffade vi på Peder och Vladde (idag igen?!) och efter en 10 minuters konversation skiljdes vi åt för att sedan gå upp mot NK. Efter det gick jag och Rebecca till BirgerJarlsPassagen för att träffa Anna och ta en fika på Coffie. Hittade iallafall en klänning från Urban Outfitters som jag antagligen kommer ha på nyår. Den plus stilett och en liten Vuittonväska blir très beau!

Resten av kvällen har jag spenderat hemma. Otroligt skönt, finns så mkt att tänka över egentligen. Håller på att freaka out över alla nyårsplaner. Såg min inbjudan igår till Plaza imorn och dess tema. Nasty or Nice. Man ska klä sig som man betett sig det senaste året. Tanken slog mig att jag inte riktigt vet vad jag varit egentligen. Inte för att lägga någon vikt på själva temat men jag menar, hur skiljer man på det egentligen? Det som jag räknar som snällt kanske någon annan tycker är jättehemskt. Detta märks så tydligt när folk, och även jag, tar åt sig på fel sett av en trots allt god gest eller dylikt. Året som gått har ju inte varit annat än komplicerat. Undrar om nästa år blir så mkt bättre.
Tro på kharma? Nej, det gör jag inte. Jag tror att man får det man ser till att man får. Att en situation aldrig kommer ändra sig förens man själv tar tag i den och formar den till hur man själv vill ha den. Passar sig inte omständigheterna, gör ditt yttersta för att förändra dom.
En inställning jag tänker bära med mig till nästa år. Just därför tänker jag inte upprepa det som så många redan sagt. "Åh, år 07' kommer bli så jävla mkt bättre, allting kommer bli så bra så!"
Jo, kanske. Men förvänta dig inget om du inte själv tar tag i det. Hur Nice du än må ha varit.
Nio av tio fall krävs det ju ändå att vara Nasty för att få det man vill ha ;)

Vissa mål återstår och en del saker behöver fortfarande förändras. Men no worries!
Trots snesteg är det mesta på rätt väg.
Och som min extra uppdatering hatar jag fortfarande Mr Sexy, trots detta vill jag ha honom mer än någonsin. Mr Läder blir spännande, Debbie har ju lite halvt lagt honom på hyllan så jag halar in honom haha.

Nu väntar en promenad med hunden och sen lite film och mys med Gucci.
Utgång imorn med tjejerna!

Ta ta'

Inga kommentarer: