måndag, oktober 08, 2007

Check

Igår kom Oskar hit och vi tittade på film hela kvällen. Hemmabio, Ali G och Fast and the Furious Tokyo drift, som är en storfavorit, jag menar hur kan man inte älska den. Snygga bilar, grym stad, det höga tempot, pengarna, charmiga Sean (som visserligen har något ful dialekt) men framförallt snygga Neela. Hetare tjej får man leta efter. Somnade gott och vaknade sent imorse, trots att Oskar skulle upp och jobba vid halv sju.
Idag tänkte jag dra till gymmet och få ut lite frustration. Måste även boka ny tid med Johan, min tränare, och sätta fart på allt med tanke på vad som väntar i höst vid intresse. Har faktist fått väldigt varierande respons från vänner och bekanta vad gällande jobben i höst. Givetvis är det en tankeställare. Kommer slutligen gå på instinkt och magkänsla med backup av info. Jag har ju alltid varit en person som sökt bredd och full utforskning. Vi får se, men jag tänker inte döma ut någonting på förhand. Oftast är det ju inte alltid som det verkar ändå så tänker behålla min possitiva inställning tills vidare.
Mer idag måste jag sätta mig med mitt "livsschema" En uppgft som Stefan gett mig med tanke på att jag aldrig har tid över till vissa saker. Jag ska då alltså skriva upp exakt vad jag gör hela dagarna. Allt ifrån att prata i telefon till att köpa någonting eller gå på lektion eller möte, haha. Jag tror faktist att det kan vara jättenyttigt. Schemagrejen är något jag ska hålla på med veckan ut, blir superintressant att se vad jag skulle kunna ändra om så jag slipper vara lika stressad och fullbokad hela tiden. Stefan är en riktig pärla.
I det stora hela känner jag mig hoppfull angående de kommande veckorna. Somliga saker har jag inte kontroll över, utan det får ta den tid det tar och förhoppningsvis så löser det sig på något sett. Man får inte glömma att det finns så mycket mer, egentligen är det ju bara en liten bricka i en superlaburint. Storhetsvansinne min vän.
Men är man med i leken får man leken tåla.
Tudiluw '




Inga kommentarer: