söndag, oktober 07, 2007

Söndag

Ikväll ska vi begrava Gucci, och jag och Maria har redan haft dagens första bråk med Thomas angående bland annat kvällens planer. Efter att tre kompitenta personer lagt honom på sträckbänken ett helt dygn tycker man att han borde ha uppfattat allvaret i situationen, men som alltid; man kan inte lära en gammal hund sitta.
Idag tänkte jag på detta behov som allt för många runt omkring mig har, att överglänsa varandra. Jag förstår inte denna ständiga tävling som desutom pågår inom alla olika kategorier. Det känns ju lönlöst med tanke på allas olika utgångspunkter. Vad hände med go with the flow? Förvisso förstår jag kanske dessa människor som inte har något bättre att sträva efter för stunden men varför då inte bredda sig och hitta något eget att utveckla? Dagens största klick som alla utnyttjar varandra. Frågan är om vi alla inte nån gång gjort detsamma?
De människor som tar sig fram här i världen är de människor som ger sig ut och letar efter de omständigheter de vill ha, och om de inte kan hitta dom så skapar dem de själva.
Det hela är en fråga om karaktär.
Fick tips om världens underbaraste houseblogg. Jag är helt kär. Har fortfarande inte tagit reda på vem som står bakom denna fantastiska sida, but I will, pronto tonto. Kommer sedan länka den här så ni alla får ta del av alla dessa låtar. Myser vid tanken. Och appropå mys är det svinkallt idag, tänkte därför ta en fika med några vänner och klä mig i tjock polotröja från Hugo Boss som är min solklara favorit. Ska kila ut bland alla färger nu med tung house i lurarna. Ha det gött mina vänner.





Älskar den här
bilden!

Inga kommentarer: