måndag, oktober 22, 2007

Policy

Saker och ting ändrar skepnad och oskrivna vardagsregler bryts, att allting är oberäkneligt är då ingen nyhet. Att tänka tillbaka kan vara farligt, kan dock ibland inte låta bli och då chockas jag ständigt över hur man låtit en del pärlor glida genom fingrarna och omedvetet trampat sönder dom. När man sedan upptäcker ett förvånande tomrum grips man smått av panik. Ett desperat insamlande av trygghet och ömsesidiga minnen. En era i grå nyanser.
Hur definerar man en avslutad epok? Jag tampas ständigt med dessa bilder som jag aldrig skulle kunna radera men som jag ej heller klarar av att ens se en glimt av. Somliga säger att det är en naturlig process och att tiden läker alla sår and so on, men när även skuldkänslor och personlig vetenskap ligger i bakhåll skymtar ingen nivå av sinnesro. Att totalt bryta upp kräver ju även ett visst accepterande. Att sakna kontroll är en effekt av blockering, addiction.

Peder ringde i lördags när jag var på väg till White med Rebecca och Anna. Tydligen blev han inte insläppt på Laroy för att han saknade legitimation. Tycker detta låter mycket märkligt då denna lilla man vandrat runt på Stureplan i tio år och spenderat helg efter helg på de svettiga dansgolven. Dessutom finns det ju ingen risk att allas Fogstrand skulle vara en dag under 30. Har allmänheten tröttnat eller var det bara en vakt med pms eller obekväma kalsonger? Tyckte iallafall lite synd om Peder som lät helt upprörd och bortglömd. För min del var lördagen bra och likaså helgen. Vissa obehag färgade lördagsnatten men överlag så var helgen fylld av mys, en trevlig födelsedagsfest, utgång och härliga vänner samt underbar syster.

Har fixat lite med min sida nu vilket ni kanske märker. För er som inte gillar trance & house musiken som jag kommer ha på min blogg framöver, pausa bara. Och för er som vill se inlagda bilder utan opacitet, tryck på dom så löser det sig. Kommer ändra layout lite då och då, enjoy.

Inga kommentarer: