onsdag, november 21, 2007

Random

Dagarna rinner förbi allt fortare trots att det svenska mörkret inger ett behov att ta det lugnt. Vaknade i morse med ögoninflammation vilket känns jobbigt då jag har drinkbjudning imorgon på Solidaritet. Ska bli spännande att se vilka som dyker upp, känns iallafall som om kvällen kommer bli superlyckad.
De senaste dagarna har jag haft en hel del för mig. Lördagkvällen blev trots allt lugn då jag och Rebecca gick till Oxid för att träffa Samir och ta ett glas vin. Träffade Tahir som jag verkligen inte sett på år och dagar. Min älsklingsvakt som alltid släppte in mig överallt när jag var minderårig och partysugen, grymt kul. Vi drog därifrån tidigt, tillbaka till Södermalm. Mötte sen upp Maria och efter det även Marcus och Gustav. Blev en kylig kväll i stugan med mycket nöje.

Söndagen var hellugn och gick mestadels åt till att plugga och fixa lite jobb.
I måndags var jag på Annas rättegång som bjöd på många funderingar och ögongodis i form av en väldigt charmig och partisk ordförande med bred skånska. Uppföljning om 2 veckor då jag tyvärr är i London, så vi får se hur det går. Efter rättegången blev det en fika och sen en tur på stan. Åkte sen och lunchadeRebeccas jobb för att sen dra till Ackis och ha mitt första rep med Malin, en av de sångerskorna jag ska jobba med nu framöver. Matti var även där och verkade nöjd över hur pass långt vi kommit på så kort tid, skönt. Mötte sen upp Maria för att kolla lite skor och väskor. Känner ett stort behov av att shoppa nu före London vilket ju kanske är dumt då jag med största sannolikhet kommer shoppa en hel del där borta också.
Igår var det rep hela förmiddagen och sen en sväng på stan med Maria och Rebecca. Vi träffade sedan Anna och Martina och satte oss på Dejan som vanligt och mumsade cheescake. Jag åkte sen in till stan och mötte Katta för att äta middag på No 8 på Grev Turegatan. Ett solklart tips, de har väldigt god Kinamat och Sushi. Efter en jättemysig middag med planering kring imorgon och en hel del fniss över killar och livet drog vi till Odenplan för att sola. Efter det begav jag mig hemåt. Iman ringde mig senare på kvällen vilket var en härlig överraskning. Han är nu tillbaka i Sverige en månad framöver. Får se om han kommer imorgon och annars ska vi ses på fredag. Är lite smånervös då jag inte träffat honom på ett och ett halvt år då han har varit i Dubai och jobbat upp sig. Är superstolt över honom, han har även genomgått vissa förändringar där borta så ska bli mycket spännande att se honom igen. Apropå telefonsamtal så fortsätter Mr Snögubbe att ringa mig vilket jag tycker börjar bli lite läskigt. Får fram mer och mer info om denna kille och jag undrar varför alltid dessa typer dras till mig. Visserligen har jag haft i åtanke om att det möjligtvis kan vara bra att ha ännu en sådan kontakt men frågan är om det väger upp riskerna. Time will tell.
Idag tänkte jag gå och införskaffa mig de enda par stövlarna jag fallit för på länge och sedan lämna in min vinterjacka på kemtvätt. Måste även lämna in ett antal par skor till min favvis skomakare som alltid lyckas lösa de mest hemska klackproblemen, love.

Mitt nyfunna måste är tillbaka i Stockholm och jag tampas med hur detta ska gå. Känner mig inte lika entusiastisk idag men kan nog vara ögoninflammationen som talar. Nåväl, nu ska det lunchas. Bye for now.

Inga kommentarer: